• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژگان
  • ارسال مقاله
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اعضای مشورتی هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • پایگاه‌های نمایه کننده
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • استخراج به استخراج به
    RIS EndNote BibTeX
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 21 (1396)
دوره دوره 20 (1395)
دوره دوره 19 (1394)
دوره دوره 18 (1393)
دوره دوره 17 (1392)
دوره دوره 16 (1391)
شماره شماره 53
شماره شماره 52
شماره شماره 51
شماره شماره 50

بررسی نگرش دانشجویان دانشگاه های آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری به درس تاریخ تحلیلی صدر اسلام

مقاله 7، دوره 16، شماره 51، تابستان 1391، صفحه 289-314  XML
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
حکمت الله ریاحی* ؛ قاسم فتاحی ؛ داراب ظفریان
چکیده
هدف: هدف از این پژوهش بررسی نگرش دانشجویان دانشگاه های آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری نسبت به درس تاریخ تحلیلی صدر اسلام است. روش: روش تحقیق اسنادی و پیمایش و ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامه است. جامعه  ی آماری  این پژوهش، کلیه دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه های آزاد اسلامی استان (9696 نفر) می باشند . تعداد نمونه 365 نفر از دانشجویان (زن و مرد) شاغل به تحصیل انتخاب شدند. روش نمونه گیری نیز طبقه ای متناسب با حجم می باشد. یافته ها: یافته های حاصل  از این تحقیق نشان می دهد که گروه قابل توجهی از دانشجویان (7/42 درصد نگرش بالا و 3/15 درصد نگرش متوسط به بالا) به درس تاریخ اسلام داشته اند. در بین نگرش دانشجویان بر مبنای متغییر هایی چون جنسیت، شاخه ها و رشته های مختلف تحصیلی ، مقطع تحصیلی ، محل تحصیل و  نوع شغل ، نسبت به درس تاریخ اسلام تفاوت وجود دارد. نتیجه‌گیری: نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهد که از دیدگاه دانشجویان بین نوع نگرش  آنان به درس تاریخ تحلیلی صدر اسلام و میزان توجه مسئولین فرهنگی دانشگاهها و برنامه های آنان در ارتباط با تحولات تاریخ اسلام، برنامه های صدا و سیما، شبکه های ماهواره ای ، مطالب نشریات و محتوای سایت های اینترنتی، شکل ظاهری، حجم و محتوای کتاب  درسی، ویژگی های اخلاقی، توانایی علمی و حرفه ای استادان و مدرسان تاریخ اسلام و نیز مطالعه این درس‌وعلاقه مندی  آنان به اسلام ایران و  نیز تقویت حس  اتحاد و همبستگی با مسلمانان و هویت ملی و اسلامی آنان رابطه وجود دارد
کلیدواژه ها
نگرش؛ دانشجویان؛ دانشگاه آزاد اسلامی؛ تاریخ اسلام
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 931
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 6
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان قدس و وصال، کوچه اسکو، پلاک 15 (41 قدیم)، دفتر فصلنامه دانشگاه اسلامی، کدپستی:1417833411
تلفن: 84222481 (021)      رایانامه: dislamic5@gmail.com
 
 
© 2018 - Journal Management System. Created by sinaweb.