• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژگان
  • ارسال مقاله
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اعضای مشورتی هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • پایگاه‌های نمایه کننده
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • استخراج به استخراج به
    RIS EndNote BibTeX
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 21 (1396)
دوره دوره 20 (1395)
شماره شماره 69
شماره شماره 68
شماره شماره 67
شماره شماره 66
دوره دوره 19 (1394)
دوره دوره 18 (1393)
دوره دوره 17 (1392)
دوره دوره 16 (1391)

تأثیر آموزش محتوای درس دانش خانواده و جمعیت بر میزان نگرش به زندگی دانشجویان دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان

مقاله 3، دوره 20، شماره 69، زمستان 1395، صفحه 503-518  XML اصل مقاله (280 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
مرضیه کهنوجی 1 ؛ رضا ایرانمنش2
1دکترای فلسفه تعلیم و تربیت؛ استادیار دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان
2کارشناس ارشد تحقیقات آموزشی دانشگاه شهید باهنر کرمان
چکیده
هدف اصلی تحقیق، بررسی تأثیر آموزش درس دانش خانواده و جمعیت بر میزان نگرش به زندگی دانشجویان دختر بوده است. روش: پژوهش حاضر، تحقیقی شبه‌آزمایشی است. برای دسترسی به اهداف از طرح پیش‌آزمون- پس‌آزمون با یک گروه استفاده شد. جامعۀ آماری، دانشجویان دختر مقطع کارشناسی دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان به تعداد 5067 نفر بودند که در نیمسال اول 95-94 مشغول تحصیل بودند. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 356 نفر برآورد شد. منتخبان به پرسشنامۀ نگرش به زندگی پاسخ دادند. با در نظر گرفتن نمرۀ کمتر از 56 در آزمون، 50 نفر شرایط ورود به تحقیق را پیدا کردند. پس از 14 جلسه آموزش، مجدداً آزمون گرفته شد. تجزیه و تحلیل داده‌ها در سطح توصیفی و استنباطی انجام گرفته است. یافته‌ها: بین نتایج پیش‌آزمون و پس‌آزمون به لحاظ میانگین نمرات خرده مقیاس چارچوب و تکمیل و در نهایت شاخصِ نگرش به زندگی؛ قبل و بعد از آموزش تفاوت معناداری وجود داشت. نتیجه‌گیری: محتوای مناسب و آموزش صحیح از عوامل مهم تأثیرگذار بر تغییر نگرشها و دیدگاههای افراد است، به خصوص اگر این محتوای مناسب به صورت فراگیر و نظام‌مند در برنامۀ درسی دانشگاه گنجانده شود. الزام درس دو واحدی دانش خانواده و جمعیت، تأثیر معناداری بر میزان نگرش به زندگی دانشجویان داشت
کلیدواژه ها
نگرش به زندگی؛ دانش خانواده و جمعیت؛ خانواده؛ دانشجویان
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 416
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 603
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان قدس و وصال، کوچه اسکو، پلاک 15 (41 قدیم)، دفتر فصلنامه دانشگاه اسلامی، کدپستی:1417833411
تلفن: 84222481 (021)      رایانامه: dislamic5@gmail.com
 
 
© 2018 - Journal Management System. Created by sinaweb.