منابع
- آقاجانی قناد، محمدرضا و جمال فرزندوخی(1380). بررسی نگرش دانشجویان دانشگاه ایلام نسبت به دروس معارف اسلامی. طرح پژوهشی. دانشگاه ایلام.
- ترکزاده، جعفر؛ رضا ناصری جهرمی و هادی رحمانی(1393). «نیازسنجی آموزشی کارشناسان پژوهشی دانشگاه یزد با استفاده از الگوی شغل و شاغل». رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، سال پنجم، ش 20: 234-217.
- حسینزاده، محمد(1381). نگرش دینی مسئولان و اساتید دانشگاه دربارۀ افزایش کیفیت آموزش دینی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه اصفهان.
- حلیمی جلودار، حبیبالله(1394). «جستاری در میزان گرایش دانشجویان به دروس معارف اسلامی و عوامل مؤثر بر آن(نمونۀ موردی: دانشجویان دانشگاه مازندران)». مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، سال نوزدهم، ش 3: 334-317.
- خدایاری، مینا؛ سید داود حسینینسب و جهانگیر یاری(1393). «نیازسنجی آموزشی کارکنان خدمات آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در سال 91-90». آموزش و ارزشیابی، سال هفتم، ش 25: 28-13.
- روشنایی، مهرناز(1386). «ارتباط رهیافتهای یادگیری با ترجیهات آموزشی دانشجویان». پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، ش 45.
- سازمان ملی جوانان(1380). وضعیت و نگرش جوانان ایران. تهران: سازمان ملی جوانان.
- سعادتمند، زهره، سینایی فر، ایوب (1388). « نیازسنجی دوره های آموزش ضمن خدمت دبیران ادبیات فارسی ازدیدگاه مدیران کارشناسان ودبیران دوره ی راهنمایی شهرستان ایذه در سال 87- 88». فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحدگرمسار، سال سوم، ش 2: 334-317.
- شفیعپور مطلق، فرهاد و حسین خدادادی(1389). «جذابیت بخشیدن به کلاسهای دروس معارف اسلامی دانشگاهها». مجموعه مقالات همایش تولید علم و جنبش نرمافزاری در حوزۀ معارف اسلامی. کرمان: ستاد نهضت تولید علم.
- صفاریان، سعید؛ وحید فلاح و حمزه میرحسینی(1389). «مقایسۀ تأثیر آموزش به کمک نرمافزارهای آموزشی و روش تدریس سنّتی بر یادگیری». فنّاوری اطلاعات در علوم تربیتی، ش 2.
- عاشوری تلوکی، نادعلی(1387). «دروس معارف و مشکلات پیش رو». فرهنگ اسلامی، ش 21.
- مجیدی، محمدرضا و ابوالقاسم فاتحی(1388). «سنجش نگرش دانشجویان نسبت به برنامهریزی دروس معارف اسلامی». تحقیق و برنامهریزی آموزش عالی، ش 41.
- Aghajani ghannad, mohammadreza and jamal farzand vakhi. (2001). an analysis of the views of ilam university students about Islamic sciences lessons. A research plan, Ilam University.
- Ashoori talooki, Nadali. (2008). problems in relation with Islamic knowlege lessens programs, Islamic culture quarterly, N.21.
- Halimi jolodar, Habibollah. (2015). an analysis of the tendancy of university students toward Islamic sciences lessons and the effective factors (case study: mazandaran university students). Knowledge in Islamic university, Ilam University. Year: 19, N.3:317-334.
- Hosein zadeh, Mohammad. (2002). religious views of authorities and professors in university about the increase of religious teaching quality. M.A. thesis, Isfahan University.
- Khodayari , Mina and others. (2014). Educational needs assessment of educational staff of Islamic Azad University (Tabriz) in the academic year 90-91, education and evaluation, seven year, N.25:13-28.
- Klinge, B. (2000). “Leadership in Academic Institutions; Raising the Value of Teaching”. Medical Education, 34: 201-202.
- Majidi, Mohammadreza and Fatehi, Abolghasem. (2009). evaluating the views of students about Islamic knowlege lessens planning, Research and planning in suprime education. N.41.
- Roshanaee, Mehrnaz and others. (2007). the relation between learning approaches and student, s educative priorities . Research and planning in suprime education. N.45.
- Saadatmand, Zohreh and Sinaee far, Ayyoob. (2009). Educational needs assessment of Persian literature teachers based on the views of Izeh city guidance schools teachers , experts and managers in the acadedic year 88-87, leadership and management educative quarterly of Islamic Azad University ( Garmsar devision) , third year, N.2:317-334.
- Safarian , Saeed and others. (2010). compering the effect of education with educative softwares and traditional teaching methods, information thechnology in educative sciences, N.2.
- Shafipour motlagh, Farhad and Khodadadi, Hossein. (2010). raising the attractiveness of university Islamic knowledge classes, science production and software movement conference in the field of Islamic knowledge .Kerman: science production movment office.
- Spenser, J. & R. Jordan (2001). “Educational Outcome & Leadership to Meet the Needs of Modern Health Care”. Quality in Health Care, Vol. 10: 38-45.
- Torkzadeh , Jafar and others. (2014). Educational needs assessment of research experts at Yazd university based on the jobs and employment patern, a new approach in educational management, fifth year, N.20:217-234.
- Youth national organization (2001) the situation and views of Iranian youth, Tehran: Youth national organization.