هدف: این تحقیق به منظور شناسایی گلوگاهها، حلقهها وعناصر مهم تولید علوم انسانی اسلامی و معرفی آنها به صاحبنظران سامان یافته است. روش: این تحقیق از نوع آماری و میدانی و جامعۀ آماری آن اساتید و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد مرتبط با رشتههای علوم انسانی دانشگاه ارومیه و دانشگاه تبریز است. اندازهگیری متغیّرها در این تحقیق با مقیاس لیکرت و به صورت پرسشنامه (آلفای کرونباخ 98 درصد) انجام گرفته است. یافتهها: ضعیفترین حلقهها در مسیر حرکت به طرف علوم انسانی اسلامی، سطح راهنمایی و حلقۀ ضعیف دیگر، سطح دبیرستان است. همچنین با توجه به یافتههای تحقیق، برخی از عناصراز اهمیت بالایی برخوردار بوده و در سطح 95 درصد اطمینان، معنادار بوده، به تقویت بیشتر نیازمندند. نتیجهگیری: نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که گام نخست برای اسلامی کردن علوم انسانی، اسلامیسازی همهجانبۀ پایههای نخست آموزش، به ویژه در مقطع راهنمایی و دبیرستان است.
روحی برندق, کاووس, ایمانی برندق, محمد, شیخ محمدی, امیر, مشیری, توحید. (1393). گلوگاهها و عوامل مؤثر بر تولید علوم انسانی اسلامی. مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی, 18(58), 21-38.
MLA
کاووس روحی برندق; محمد ایمانی برندق; امیر شیخ محمدی; توحید مشیری. "گلوگاهها و عوامل مؤثر بر تولید علوم انسانی اسلامی". مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی, 18, 58, 1393, 21-38.
HARVARD
روحی برندق, کاووس, ایمانی برندق, محمد, شیخ محمدی, امیر, مشیری, توحید. (1393). 'گلوگاهها و عوامل مؤثر بر تولید علوم انسانی اسلامی', مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی, 18(58), pp. 21-38.
VANCOUVER
روحی برندق, کاووس, ایمانی برندق, محمد, شیخ محمدی, امیر, مشیری, توحید. گلوگاهها و عوامل مؤثر بر تولید علوم انسانی اسلامی. مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی, 1393; 18(58): 21-38.