- قرآن کریم. ترجمه و تفسیر فیض الاسلام.
- ابن سینا(1375). الاشارات و التنبیهات. قم: نشر البلاغه.
- ابن سینا(1404 ق). التعلیقات. بیروت: مکتبه الاعلام الاسلامى.
- اراکی، محسن(1383). «حقیقت ادراک و مراحل آن در فلسفه ملاّصدرا». معرفت فلسفی، ش 4.
- باقری، خسرو؛ نرگس سجادیه و طیبه توسلی(1389). رویکردها و روشهای پژوهش در فلسفة تعلیم و تربیت. تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
- بهشتی، سعید(1389). تأملات فلسفی در تعلیم و تربیت. تهران: چاپ و نشر بینالملل.
- جوادی آملی، عبدالله(1375). رحیق مختوم، شرح حکمت متعالیه. قم: اسراء.
- خامنهای، سید محمد(1390). «وجود ذهنی و دنیای درون». خردنامه صدرا. تهران: بنیاد حکمت اسلامی صدرا.
- خسروپناه، عبدالحسین و حسن پناهیآزاد(1388). نظام معرفتشناسی صدرایی. تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی.
- خداویردیپور محمد(1391). «بررسی نظریه وجود ذهنی در حکمت متعالیه صداریی و مدلولهای تربیتی آن»، پایان نامه، دانشگاه علامه طباطبائی.
- رهنمایی، سید احمد(1388). درآمدی بر فلسفة تعلیم و تربیت. قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی.
- شریفی، احمدحسین(1395). روششناسی علوم انسانی اسلامی. تهران: مرکز پژوهشهای علوم انسانی اسلامی صدرا.
- شورای عالی انقلاب فرهنگی(1390). مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران.
- صدرالمتألهین(1981 م). الحکمه المتعالیه فى الاسفار العقلیة الاربعه. بیروت: دار احیاءالتراث.
- صدرالمتألهین(1363). مفاتیح الغیب. تهران: مؤسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگى.
- عبودیت، عبدالرسول(1390). درآمدی به نظام حکمت صدرایی. تهران: سمت و مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره).
- گروه نویسندگان(1390). فلسفة تعلیم و تربیت اسلامی. زیر نظر آیتالله مصباح یزدی. تهران: مدرسه.
- فخرالدین رازى(1411 ق). المباحث المشرقیه فى علم الالهیات و الطبیعیات. قم: بیدار.
- کردفیروزجایی، یارعلی(1393). حکمت مشاء. قم: مجمع عالی حکمت اسلامی.
- مطهری، مرتضی(1387). مقالات فلسفی. قم: صدرا.
- مطهری، مرتضی(1390). مجموعه آثار. قم: صدرا.
- معلمی، حسن(1387). نگاهی به معرفتشناسی در فلسفة اسلامی. تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشة اسلامی.
- مولویوردنجانی عزیزالله(1383). «جایگاه علم و وجود ذهنی در حکمت متعالیه ملاصدرا»، پایان نامه، دانشگاه تربیت معلم تهران.
- The Holly quran
- Bagheri. Kh.; N. Sajjadi & T. Tavasoli (2010). The Approaches and Research Methods in the Philosophy of Education. Tehran: Research Center for Cultural Studies.
- Javadi amoli, abdollah (1997). Transcendent wisdom, Qom: asra Pub.
- Ibn Sina, Hussein ibn Abdullah (1996 ). Allusions and indications, Qom: nashrolbalghah Pub.
- Ibn Sina, Hussein ibn Abdullah (1984 ). The Commentaries; Beirut: maktab al alam al eslami Pub.
- Ibn Sina, Hussein ibn Abdullah ( N.D.). The Nature of Knowledge and its Stages in Mulla Sadra’s Philosophy
- Khosropanah, abdolhossein and panahi azad, hasan (2010). Mulla Sadras theosophical system. Tehran: Research Center for Cultural Studies.
- Sadr al-Din Shirazi, Muhammad Ibn Ibrahim (1981). Al-Hekmat Al Muta'alyeh fi-l-Asfar al-Aqliyya al-Arba‘a (The Transcendent Theosophy in the Four Journeys of the Intellect). Beirut: Dar-Ehya Al-Torath Al-Arabiya.
- Sadr al-Din Shirazi, Muhammad Ibn Ibrahim (1984). Mafatih al-Ghayb (Keys to the Unknown). Tehran: Ministry of Culture and Higher Education, Islamic Society of Iran Wisdom and Philosophy, Institute of Cultural Studies and Research.
- Mulla Sadra, Sadr al-Din Muhammad ibn Ibrahim (1981). Al-Hakimit al-Motaalia fi al-Asfar al-Aqali al-Arbaa. Beirut: Daro Al-Ehia Al-Torath.
- Mulla Sadra, Sadr al-Din Muhammad ibn Ibrahim (1981). Metaphysical Penetrations. Tehran : cultural studies and researches institute .
- Motahhari, Morteza ,The Collection of Martyr Mutahhari’s Works, Qom: Sadra.
- Motahhari, Morteza (2001). Philosophical essayes. Qum: Sadra.