- قرآن کریم.
- نهجالبلاغه.
- الصحیفة السجادیه(۱۳۷۶). قم: الهادى، چ اول.
- آذربایجانی، مسعود، و همکاران(۱۳۸۲). روانشناسی اجتماعی با نگرش به منابع اسلامی. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
- آرتور، جیمز؛ چارلز ال.گلن، جان آنت و همکاران(۱۳۹۷). شهروندی و آموزش عالی. ترجمه آریا متین و ایمان بحیرایی. تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی با همکاری دفتر سیاستگذاری و برنامهریزی فرهنگی و اجتماعی.
- ابن أبی الحدید، عبدالحمید بن هبةالله(1404 ق). شرح نهجالبلاغة لابن أبی الحدید، ج ۲۰. محقق/مصحح: ابراهیم محمد ابوالفضل. قم: مکتبه آیهالله المرعشی النجفی.
- ابن شعبه حرانی، حسن بن علی(۱۴۰۴ ق). تحفالعقول. محقق و مصحح: علیاکبر غفاری. قم: جامعه مدرسین.
- احدیان، محمد(۱۳۸۰). مقدمات تکنولوژی آموزشی. تهران: بشری، چ بیست و دوم.
- ایمانیپور، معصومه(۱۳۹۱). «اصول اخلاق حرفهای در آموزش». مجله ایرانی و تاریخ پزشکی، دوره پنجم، ش 6: ۲۷-41.
- باتل، جی.ال و رابرت ال.شانون(1367). ایدههای جدید در تعلیم و تربیت. ترجمه ماندانا سکوتیان. تهران: فرهنگخانه اسفار.
- بارون کوهن، سیمون(۱۳۸۸). روانشناسی اجتماعی. ترجمه یوسف کرمی. تهران: روان.
- باقری، خسرو(۱۳۷۷). مبانی شیوههای تربیت اخلاقی. تهران: سازمان تبلیغات اسلامی تهران.
- بندورا، آلبرت(۱۳۷۲). نظریه یادگیری اجتماعی. ترجمه فرهاد ماهر. شیراز: راهگشا.
- بنکداری، نسرین؛ گلنار مهران، طیبه ماهورزاده و سید عباس هاشمی(۱۳۹۵). «ویژگیهای استاد شایسته در آموزش عالی ایران: یک مطالعه کیفی». رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، ش 27: 137-117.
- پناهی، علیاحمد و مسعود جانبزرگی(۱۳۹۶). روانشناسی زن و مرد. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
- پناهی، علیاحمد(۱۳۹۳). «اصول و تکنیکهای اخلاقی- روانشناختی در بهبود روابط دانشگاهیان». پژوهشنامه اخلاق، سال هفتم، ش 25: 132-113.
- جوادی آملی، عبدالله(۱۳۸۷). مبادی اخلاق در قرآن. محقق: حسین شفیعی. قم: اسراء، چ ششم.
- چراغی، محمدعلی؛ شهرزاد غیاثوندیان و مریم اسماعیلی(۱۳۹۳). «ویژگیهای استاد نمونه: یک مطالعه کیفی». مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، ش ۲(پیاپی ۵۵): 92-86.
- چملنژاد، مرتضی و شهپری ذاکری(۱۳۹۵). «واکاوی مؤلفههای تأثیرگذار بر اخلاقمداری در آموزش و پرورش».مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی، ش 3: 160- 137.
- حائریزاده، سیدعلی؛ احمدرضا اصغرپور ماسوله و همکاران(۱۳۸۸). «بررسی تأثیر روابط اجتماعی استاد- دانشجو بر موفقیت تحصیلی دانشجویان». علوم اجتماعی(دانشگاه فردوسی مشهد)، ش 13: 52-27.
- خمینی، روحالله(۱۳۷۸). صحیفه امام، ج 14. تهران: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی.
- داوودی، محمد(۱۳۸۵). نقش معلم در تربیت دینی. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، چ دوم.
- ذوالفقار، محسن و محمود مهرمهدی(۱۳۸۳). «ارزیابی دانشجویان از کیفیت تدریس اعضای هیئت علمی رشتههای علوم انسانی دانشگاههای شهر تهران». دوماهنامه علمی پژوهشی دانشگاه شاهد، ش 6: 28-17.
- رایس، اف، فلیپ(۱۳۸۷). رشد انسان(روانشناسی رشد از تولد تا مرگ). ترجمه مهشید فروغان. تهران: ارجمند.
- روانبخش، حمید(۱۳۸۴). «اصول اخلاقی در تدریس دانشگاهی». مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، ش 27: 103-116.
- رودز، استیون ای.(۱۳۹۲). تفاوتهای جنسیتی را جدی بگیریم. ترجمه معصومه محمدی. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
- سالاریفر، محمدرضا و همکاران(۱۳۷۹). بهداشت روانی با نگرش به منابع اسلامی. تهران: سمت.
- شعبانی ورکی، بختیار و رضوان حسینقلیزاده(۱۳۸۵). «بررسی کیفیت تدریس در دانشگاه».پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، ش 39: 22-1.
- عباسزاده، میرمحمد(۱۳۷۱). «معلمان و روشهای کنترل کلاس». روانشناسی و علوم تربیتی(دانشگاه تهران)، ش 50: ۹۷-114.
- عزیزی، نعمتالله(۱۳۸۹). «اخلاق حرفهای در آموزش عالی تأملی بر راهبردهای بهبود استانداردهای اخلاقی در آموزشهای دانشگاهی». راهبرد فرهنگ، ش ۹-8: 202-173.
- فروم، اریک(1360). جامعه سالم. ترجمه اکبر تبریزی. تهران: بهجت.
- قانعی راد، محمدامین(۱۳۸۵). «نقش تعاملات دانشجویان و اساتید در تکوین سرمایه اجتماعی دانشگاهی». جامعهشناسی ایران، ش 25: ۲۹-3.
- کلینی، محمدبن یعقوب(1407 ق). الکافی، ج 2. محقق و مصحح: علیاکبر غفاری و محمد آخوندی. تهران: دارالکتبالاسلامیه، چ چهارم.
- کمپل، الیزابت(۱۳۹۷). معلم اخلاقمدار. ترجمه هما رحمانی و اسدالله خدیوی. تهران: آوای نور.
- کنعانی، محمدامین و حمیده محمدزاده(۱۳۹۵). «تماسهای شبکهای و تجربه عشق سیّال: مطالعه کیفی دانشجویان دختر دانشگاه گیلان». تحقیقات فرهنگی ایران، ش 33: 148-115.
- مایر، فردریک(۱۳۷۴). تاریخ اندیشههای تربیتی. ترجمه علیاصغر فیاض. تهران: سمت.
- مجلسی، محمدباقر(۱۴۰۳ ق). بحار الانوار، ج 74. بیروت: دار احیاء التراث العربی، چ دوم.
- مطلبیفرد، علیرضا؛ حمیدرضا آراسته، مروارید خنجرخانی و سعید صفایی موحد(۱۳۹۰). «ویژگیهای یک استاد خوب از دیدگاه دانشجویان کارشناسی ارشد. یک مطالعه کیفی».مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، ش 4: 83-60.
- میلر جان پی.(۱۳۸۰). آموزش و پرورش و روح به سوی یک برنامه درسی معنوی، ترجمه نادرقلی قورچیان. تهران: فراشناختی اندیشه، چ دوم .
- وجدانی، فاطمه(۱۳۹۱). تحلیل مبانی فلسفی تربیت اخلاقی از منظر علامه طباطبایی و ارائه الگوی نظری جهت کاهش شکاف میان معرفت و عمل اخلاقی. رساله دکتری، دانشگاه تربیت مدرس.
- وجدانی، فاطمه؛ محسن ایمانی نائینی و علیرضا صادقزاده قمصری(۱۳۹۳). «بررسی انتقادی سه دیدگاه رایج تربیت اخلاقی بر اساس دیدگاه علامه طباطبایی(ره)».مطالعات معارف اسلامی و علوم تربیتی، سال دوم، ش 2: 66-43.
- هاوگن، تورمد(۱۳۸۸). کاربرد روانشناسی در آموزشگاه. ترجمه بدری مقدم. تهران: سروش.
- Quran
- Abbaszadeh, M.(1992). Teachers and Methods of Class Management: Psychology and Educational Sciences (University of Tehran). No. 50, 97-114.
- Ahadyan, M. (2001). Introduction to Educational Technology. Tehran, Boshra Publication. 22nd edition.
- Al-Hadid, I. (2019). The commentary of Nahj al-Balagha. Vol 20. Scholar/ editor: Mohammad Abu’l-Fazl, E. Qom.Ayatollah Marashi Najafi’s doctrine, First edition.
- Ali Ibn Husayn, Fourth Imam. (1997). Al-Sahifa Al-Sajjadiyya. Qom: Al-Hadi Publication. First Edition.
- Al-Kulayni, M (1987). Al-Kafi.Vol 2. Scholar/Editor: A Ghaffary & M Akhundi. Tehran: Dar Al-Kotob Al-Eslamiyeh, 4th Edition.
- Arthur, A. Charles, L.G. et al. (2017). Citizenship and Higher Education. Translator: M, Ariya. I, Bahirayei. Tehran: Institution of Studying Culture and Society in Collaboration with Cultural and Social Policy Making and Disciplining Office.
- Azarbayjani, M, & et al. (2003). Social Psychology Regarding Islamic Resources. Qom: Research Institute of Hawzah & University.
- Azizi, N. (2010). Professional Ethics in Higher Education: A Reflection on Methods of Improving Moral Standars In University Educations. Journal of Strategy of Culture. No. 8 & 9, 173-202.
- Bagheri, KH. (1998). Basics of Moral Education Methods. Tehran: Islamic development organization’s pblication center.
- Baron- Cohen, S. (2009). Social Psychology. Translator: Yousef Krami. Tehran: Ravan Publication.
- Battle, J L, R L Shannon. (1989). New Idea in Education. Translator: Mandana Sookutian, Asfar Farhanghkhaneh.
- Bndura, A. (1993). Social Learning Theory. Translator: Farhad Maher. Shiraz: Rahgosha.
- Bonakdari, N. & G Mehran & T Mahurzadeh & S A Hashemi. (2016). Qualities of a Good Teacher in Iran’s Higher Education: A Qualitative Study. Journal of New Approaches in Educational Management. No. 27, 117-137.
- Campbell, E. (2017). Ethical Teacher. Translator: H, Rahmani; A, Khadivi. Tehran: Aveyeh Noor.
- Chamelnezhad, M & Zakeri, Sh. (2016). Studying Effective Components on Educational System’s Ethics: Journal of Educational Psychological Studies. No.3, 137-160.
- Cheraghi, M & SH, Ghiyasvandiyan & M, Esmaili. (2014). Qualities of a Good Teacher: A Qualitative Study: Journal of Nursing and Midwifery of Urmia. No.2. Serial 55. 86-93.
- Davodi, M. (2004). The Impact of Teacher in Religious Education. Qom: Research Institute of Hawzah & University. 2nd edition.
- Fromm, E. (1987).The Sane Society. Translator: A. Tabrizi. Tehran: Behjat.
- Ghanei Rad, M. (2006). The Role Of Student- Teacher Interactions in Creating Student’s Social Assets: Iran’s Sociology. No. 25,3-29.
- Haerizadeh, S A. & A. Asgharpor Masouleh. & H. Noghani. & S.A Mir Anvari. (2009). Studying The Impact of Teacher- Student Social Relationship in Educational Success Of Students: Social Sciences (Ferdowsi University of Mashhad). No.13, 27-52.
- Haugen, T. (2009). The Use of Psychology in School. Translator: B, Moghaddam. Tehran: Soroush Publication.
- https://www.isna.ir/news/9( 96110100364)
- Ibn Shu’bah Harrani, H. (2019). Tuhaf Al-uqul. Scholar/editor: Ali Akbar Ghaffary. Society of seminary teachers of Qom.
- Imanipour, M. (2012). Moral Doctrines in Education, Iranian Journal of Medical Ethics and History of Medicine. Vol. 5. No.6. 27-41.
- Jarvis,peter, 1997, Ethics and teachingExploring the relationshipbetween teacher and taught,p39-53
- Javadi Amoli, A. (2008). Religious Basics in Quran. Scholar: Shafiee, H. Qom, Esraa. 6th edition.
- Kan’ani, M. & H. Mohammad Zadeh. (2016). Network Connections and Liquid Love Experience: Qualitative Study of Female Students in The University of Ghilan. Journal of Iran’s Cultural Research. No.33,115-148.
- Khomeini, R. (1999). Sahife-ye Imam. Vol.14. Tehran: Association of Editing and Publishing Imam Khomeini’s Works.
- Majlesi, M. (1983). Bihar Al-Anwar. Vol.74. Scholar/Editor: A Group of Authors. Beyrut. Dar Al-Ahya Al-Teras Al-Arabi. 2nd Edition.
- Matlabifard, A. & H. Arasteh. & M. Khanjarkhani. & S, Safaei Movahhed. (2011). Qualities of a Good Teacher From MA Students Perspective. A Qualitative Study. Journal of Higher Education Curriculum Studies. No.4, 60-83.
- Miller, P J. (2000). Education and The Soul: Toward a Spiritual Curriculum. Translator: N Ghorchian. Tehran: Metacoitive Thought.2nd Edition.
- Morganet, L.(1991). Good Teacher-Student Relationships: A Key Element in Classroom Motivation and Management. Journal of Education, 112(2),p1).
- Myers, F.W.H. (1995). History of Human Thoughts. Translator: A, Fayyaz. Tehran: Samt.
- Nahj al-Balagha
- Panahi, A, M Janbozorghi. (2017). Male and Female Psychology. Qom: Research Institute of Hawzah & University, First edition.
- Panahi, A. (2014). Moral-Psychological Technics and Methods for improving academics relations: Research Quarterly in Islamic Ethics. 7th year. No 25, 113-132.
- Ravanbakhsh, H. (2005). Moral Ethics in University Teaching: The Knowledge Studies in Islamic Universities. No.27. 103-116.
- Rhoads, S.E. (2013). Taking Sex Differences Seriously. Translator: m mohammadi. Qom: Research Institute of Hawzah & University.
- Rice, F.Ph. (2006). Human Development : A Life-Span Approach. Translator: M, Fourughan.Tehran: Arjmand.
- Salarifar, M. & Et Al. (2000). Psychological Health Regarding Islamic Resources. Tehran: Samt.
- Shabani Veraki, B. & R. Hossein Gholizadeh. (2006).Studying Educational Quality in The University. Journal of Institution of Reaserch and Programming Higher Education. No. 39. 1-22.
- Taylor,Shelley and et al,2000;Social Psychology;tenthed prentice-Hall.
- Vejdani, F. (2012). Studying Moral Ethics of Philosophical Basics Regarding Allameh Tabatabaei’s Perspective and Presenting Theoretical Paradigm to Decrease the Split Between Insight and Moral Act. Phd Dissertation. Tarbiyat Moddarres University.
- Vejdani,F. & M, Imani Naeeni. & A, Sadeghzadeh Ghamsari. (2014).Critical Study of Three Common Moral Educational Perspective. Regarding Allameh Tabatabaei’s Perspective. Journal of Bimonthly Islamic Instructions and Educational Sciences. Second Year. No.2, 43-66.
- Wilson,S and Cameron, R. (1996). Student Teacher Perception of Effective Teaching: A Development Perspectiv. Journal of Education for Teaching.22(2) ,181-195.
- Zolfaghar, M. M, Mirmehdi. (2002). Student’s Assement of the Quality of Teacher’s Teaching of Human Sciense’s Academic Staff at University Of Tehran. Bimonthly Scientific Research of Shahed University. No.6, 17-28.