- امینی، محمد، حمید رحیمی و زهره صمدیان(1392). «بررسی دیدگاه دانشجویان دربارۀ موانع اثربخشی دروس معارف اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان». اسلام و پژوهشهای تربیتی، ش 1.
- باهنر، ناصر(1378). آموزش مفاهیم دینی همگام با روانشناسی رشد. تهران: سازمان تبلیغات اسلامی.
- بهار، مهری(1385). «مطالعات دینی در نظام آموزش عالی ایران». آموزش عالی ایران، ش 1(3): 135-149.
- حسینزاده، محمد(1381). نگرش دینی مسئولان و اساتید دانشگاه دربارۀ افزایش کیفیت آموزش دینی. پایاننامۀ کارشناسیارشد، دانشگاه اصفهان.
- حلیمی جلوداری، حبیبالله(1394). «بررسی دیدگاه دانشجویان دربارة شیوة آموزش دروس معارف اسلامی با تأکید بر خصایص جمعیتشناختی آنان(نمونة موردی: دانشجویان دانشگاه مازندران)». پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی«سمت»، ش 19(37): 98-117.
- سراجزاده، سیدحسین و محمدرضا پویافر(1388). «سنجش دینداری با رهیافت بومی». جامعهشناسی مسائل اجتماعی ایران (تحقیقات علوم اجتماعی ایران)، ش 1(2): 1-18.
- سفیری، خدیجه؛ محمد میرسندسی و فاطمه عموعبدالهی(1395). «بررسی رابطۀ تفکر انتقادی و ابعاد اصلی دینداری در بین دانشجویان کارشناسی ارشد». مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، ش 5(3): 457-484.
- سیف، علیاکبر و سیده مریم حسینی(1380). «مقایسۀ سبکهای یادگیری دانشجویان با توجه به جنسیت، مقاطع تحصیلی و رشتۀ تحصیلی». پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، ش 1.
- شفیعپور مطلق، فرهاد و حسین خدادادی(۱۳87). «جذابیت بخشیدن به کلاسهای دروس معارف اسلامی دانشگاهها». مجموعه مقالات همایش تولید علم و جنبش نرمافزاری در حوزۀ معارف اسلامی. کرمان: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان.
- طباطبایى، محمدحسین(1378). شیعه در اسلام. قم: دفتر انتشارات اسلامی.
- طباطبایی، محمدحسین(1417 ق). المیزان فی تفسیر القرآن، قم: دفتر انتشارات جامعه مدرسین حوزۀ علمیه.
- کشاورز، سوسن(1387). «شاخصها و آسیبهای تربیت دینی». تربیت اسلامی، ش 6: 122-93.
- مجیدی، محمدرضا و ابوالقاسم فاتحی(1385). «سنجش نگرش دانشجویان نسبت به برنامهریزی دروس معارف اسلامی». تحقیق و برنامهریزی آموزش عالی، ش 41.
- مهرمحمدی، محمود و پروین صمدی(1382). «بازنگری در الگوی آموزش دینی جوانان و نوجوانان در دوره تحصیلی». نوآوریهای آموزشی، ش 3: 34-9.
- میرسندسی، محمد(1390). مقدمهای بر جامعهشناسی دین و انواع دینداری. تهران: جامعهشناسان.
- Amini, M., H. Rahimi & Z. Samadiyan (2013). “A Review of University Students`Views on the Obstacles for Effectiveness ofLessons on Islamic Sciences in Kashan Azad Islamic University”. Islam va Pazhuheshhaye Tarbiyati, Vol. 5, No 1.
- Bahar, M. (2009). “Religious stuies in Iran`s higher education system”. Iranian of higher education, No 3.
- Bahonar, N. (1999).Teaching religious concepts in line with developmental psychology. Tehran. Sazman Tablighat Islami.
- Halimi Jelodar, H. (2015). “Investigating students' views on the teaching methods of Islamic education courses with emphasis on their demographic characteristics (case study: Mazandaran University students)”. Pazohesh Va Negaresh, No 37.
- Hergovich, A. & M. Arendasy (2005). “Critical thinking ability and belief in the paranormal”. Personality and Individual Deference’s, No 38: 1805- 1812.
- Hossain Zadeh, M. (2002). The religious attitude of university officials and professors towards increasing the quality of religious education. Isfahan University.
- Kandler, C. & R. Riemann (2013). “Genetic and Environmental Sources of Individual Religiousness: The Roles of Individual Personality Traits and Perceived Environmental Religiousness”, Behavior Genetics, No 43(4): 297-313.
- Keshavarz, S. (2008). “Indexes and pathology of religious education”. Biquarterly journal of Islamic education, No 6.
- Majidi, M. & A. Fatehi (2006). “Assessing students' attitudes towards Islamic education courses”. Journal of research and planning in higher education, No 41.
- Mehr Mohammadi, M. & P. Samadi (2003). “A Curricular Approach to Religious Education in Secondary School Revisited”. Journal of educational innovations, No 3.
- Mirsondosi, M. (2011). An Introduction to the Sociology of Religion and Types of Religion. Tehran: Jamee shanasan.
- Razmyar, S. & C. Reeve (2013). “Individual differences in religiosity as afunction of cognitive ability and cognitive style”. Intelligence, No 41: 667–673.
- Safiri, Kh., M. Mirsondosi & F. Amoabdolahi (2016). “The investigate relationship between critical thinking and dimensions of religiosity in master student”. Social studies and research in Iran, No 3.
- Saif, A. & S.M. Hossaini (2002). “Comparison of students' learning styles according to gender, level of education and field of study”. Journal of research and planing in higher education, No 1.
- Serajzadeh, S.H. & M. Poyafar (2010). “Measurement of religiosity with indigenous approach”. Social studies and research in Iran, No 2.
- Shafipour, F. & H. Khodadadi (2008). Attracting classes in Islamic studies courses at universities. Kerman: Islamic Azad University.
- Tabatabaee, M. (1995). Almizan Interpretation. Ghom: Islamic publishing office.
- Tabatabaee, M. (2000). Shia in Islam. Ghom: Islamic publishing office.