- ابن سینا(1375). الاشارات و التنبیهات. قم: نشر البلاغه.
- اراکی، محسن(1383). «حقیقت ادراک و مراحل آن در فلسفۀ ملاصدرا». معرفت فلسفی، ش 4.
- باقری، خسرو؛ نرگس سجادیه و طیبه توسلی(1389)، رویکردها و روشهای پژوهش در فلسفۀ تعلیم و تربیت. تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
- جوادی آملی عبدالله(1375). رحیق مختوم، شرح حکمت متعالیه، ج 1. قم: اسراء.
- جوادی آملی عبدالله(1396). رحیق مختوم، شرح حکمت متعالیه. قم: اسراء.
- خسروپناه عبدالحسین و حسن پناهی آزاد(1388). نظام معرفتشناسی صدرایی. تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی.
- شریفی، احمدحسین(1395). روششناسی علوم انسانی اسلامی. تهران: مرکز پژوهشهای علوم انسانی اسلامی صدرا.
- شیخ اشراق(1375). مجموعه مصنفات شیخ اشراق. تصحیح و مقدمۀ هانرى کربن، سید حسین نصر و نجفقلى حبیبى. تهران: مؤسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگى.
- صدرالمتألهین(1384). اسفار اربعه. ترجمۀ محمد خواجوی. تهران: مولی.
- صدرالمتألهین(1981 م). الحکمه المتعالیه فى الاسفار العقلیه الاربعه. بیروت: دار احیاءالتراث.
- صدرالمتألهین(1375). مجموعه رسائل فلسفى صدرالمتألهین. تهران: حکمت.
- طوسى، خواجه نصیرالدین(1361). أساس الاقتباس. تهران: دانشگاه تهران.
- طوسى، خواجه نصیرالدین(1375). شرح الاشارات و التنبیهات للمحقق الطوسى. قم: نشر البلاغه.
- فتحعلی، محمود؛ مجتبی مصباح و حسن یوسفیان(1390). فلسفۀ تعلیم و تربیت اسلامی. زیر نظر مصباح یزدی. تهران: مدرسه.
- فرامرز قراملکی، احد(1396). روششناسی مطالعات دینی. مشهد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی.
- فیاضی، غلامرضا(1390)، علم النفس فلسفی. قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی.
- مطهری، مرتضی(1390). مجموعه آثار، ج 9. قم: صدرا.
- معلمی حسن(1387). نگاهی به معرفتشناسی در فلسفۀ اسلامی. تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی.
- نوروزی، رضاعلی و محمد بیدهندی(1390). «تحلیلی بر فرایند هویتیابی از دیدگاه ملاصدرا». خردنامه صدرا. تهران، بنیاد حکمت اسلامی صدرا.
- Ibn Sina, Hussein ibn Abdullah . allusions and indications, Qom:
- Ibn Sina, Hussein ibn Abdullah ,The Commentaries
- … The Nature of Knowledge and its Stages in Mulla Sadra’s Philosophy
- Bagheri. Kh.; N. Sajjadi & T. Tavasoli (2010). The Approaches and Research Methods in the Philosophy of Education. Tehran: Research Center for Cultural Studies.
- … The
- … Mental Being and the Inner world,
- Khosrow Panah, Abdol Hossein ,The Sadrian Epistemological System,
- … An Introduction to Philosophy of Education
- … The Methodology of Humanities
- The Theoretical Foundations of Fundamental Transformation in The Islamic Republic of Iran’s Official System of Education, (2011). Noor: Secretariat of the Supreme Council of Education.
- Sadr al-Din Shirazi, Muhammad Ibn Ibrahim (1981). Al-Hekmat Al Muta'alyeh fi-l-Asfar al-Aqliyya al-Arba‘a (The Transcendent Theosophy in the Four Journeys of the Intellect). Beirut: Dar-Ehya Al-Torath Al-Arabiya.
- Sadr al-Din Shirazi, Muhammad Ibn Ibrahim (1984). Mafatih al-Ghayb (Keys to the Unknown). Tehran: Ministry of Culture and Higher Education, Islamic Society of Iran Wisdom and Philosophy, Institute of Cultural Studies and Research.
- … The Transcendent wisdom in Four Intellectual Journeys
- … The Keys to the Unseen
- … An Introduction to Sadrian System
- … The Islamic Philosphy of Education, under supervision of Ayatollah Misbah Yazdi
- … The Eastern Discussions in Philosophy and Physics,
- … The Peripatetic Philosophy
- … Philosophical Papers
- Motahhari, Morteza ,The Collection of Martyr Mutahhari’s Works, Qom: Sadra.
- … A Look on the Epistemology in Islamuc Philsophy
- Javadi Amoli Abdullah (1996). Rahigh Makhtoum, Explanation of the Transcendent Wisdom, Volume 1. Qom: asra.
- Khosropanah Abdolhossein and Hassan Panahi Azad (2009). Sadra's epistemological system. Tehran: Institute of Islamic Culture and Thought.
- Tusi, Khawaja Nasir al-Din (1982). Asas all eghtebas. Tehran: University of Tehran.
- Tusi, Khawaja Nasir al-Din (1996). Explanation of the signs and warnings for the researcher Al-Tusi. Qom: Publication of balagheh.