- قرآن کریم. ترجمۀ محمدمهدی فولادوند.
- نهجالبلاغه. محمد دشتی(1387). تهران: اسوه.
- آمدی، عبدالواحد(1337). غررالحکم و دررالکلم. ترجمۀ محمدعلی انصاری. تهران: افست.
- آمدی، عبدالواحد(1378). غررالحکم و دررالکلم. ترجمۀ هاشم رسولى محلاتی. تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامى.
- بحرانی، میثم بن علی بن میثم(1362). شرح نهجالبلاغه. بیجا: دفتر نشر الکتاب.
- بختیار نصرآبادی، حسنعلی و همکاران(1384). انگارههای جدید در فلسفۀ تعلیم و تربیت. قم: سماء قلم.
- جعفرى، محمدتقى و همکاران(1360). یادنامۀ کنگرۀ هزارۀ نهجالبلاغه. [بىجا]: بنیاد نهجالبلاغه.
- ژالهفر، تقی(1379). مقدمهای بر معرفهالنفس از دیدگاه امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب(ع). زنجان: زرنگار.
- سماهیجی، عبدالله بن صالح(1369). الصحیفه العلویه. تهران: الاسلامیه.
- شوشتری، محمدتقى(1376). بهج الصباغه فى شرح نهجالبلاغه. تهران: امیرکبیر.
- طباطبایی، محمدحسین(1366). ولایتنامه. ترجمۀ همایون همتی. تهران: امیرکبیر.
- مایرز، چت(1374). آموزش تفکر انتقادی. ترجمۀ خدایار ابیلی. تهران: سمت.
- محمودی، ایوب(1390). «ویژگیها و ثمرات تفکر انتقادی از دیدگاه امام علی(ع)». پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، دانشگاه امام حسین(ع)، ش 13: 111-93.
- مقتدایی، لیلا(1395). «جایگاه و اهمیت تفکر انتقادی از دیدگاه قرآن و امام علی». اسلام و علوم اجتماعی، ش 15: 133-167.
- مطهری، مرتضی(1369). فطرت. تهران: صدرا.
- مکارم شیرازی، ناصر(1380). شرح تازه و جامعی بر نهجالبلاغه. تهران: دارالکتب الاسلامیه.
- ناظمزاده قمى، اصغر(1375). جلوههای حکمت. قم: دفتر تبلیغات اسلامى.
- نجفی، محمد؛ هادی حکیم شفاهی و پیمان یارمحمدزاده(1388). رهبری و مدیریت از دیدگاه اسلام. اصفهان: دانشگاه علوم پزشکی.
- نیستانی، محمدرضا و داوود اماموردی(1392). تفکر انتقادی(مبانی و مؤلفهها). اصفهان: دانشگاه اصفهان.
- The Holy Quran. Translated by Mohammad Mehdi Fooladvand.
- nahjolbalaqe( Approach to rhetoric). Translated by Mohammad Dashti
- Brunner, J. (1984), “Critical thinking in teacher education: Towards a demythologization”. Journal of teacher education, 40(3): 14-19.
- Ennis, R.H (1985). “A logical basis for measuring critical thinking skills”. Educational Leadership, 43: 44-48.
- (2008). Tehran: Aswa.
- Amedi, Abdul Wahed (1919). Ghorar Al-Hakam and Durar Al-Kalam. Translated by Muhammad Ali Ansari. Tehran: Offset.
- Amedi, Abdul Wahed (1958). Ghorar Al-Hakam and Durar Al-Kalam. Translated by Hashem Rasouli Mahalli. Tehran: Islamic Farhang Publication Book.
- Bahrani, Maysam Ibn Ali ibn Maysam (1983). Explanation of the rhetorical approach. Bija: Book Publishing Office.
- Bakhtiar Nasrabadi, Hassan Ali & Others (2005). New ideas in the philosophy of education. Qom: Sama-e Qalam.
- Jafari, Mohammad Taghi & Others (1981). Memorandum of the Millennium Congress. [Bija]: Nahj al-Balaghah Foundation.
- Jalehfar, Taghi (2000). An Introduction to the Knowledge of the Soul from the Viewpoint of Amir al-Mu'minin Ali ibn Abi Talib (as). Zanjan: Zarnegar.
- Mahmoudi, Ayub (2011). “Characteristics and fruits of critical thinking from the perspective of Imam Ali (as)”. Quarterly Journal of Research in Islamic Education. Imam Hussein University, 13: 93-111.
- Makarem Shirazi, Nasser (2001). A fresh and comprehensive description of Nahj al-Balaghah. Tehran: Islamic Library.
- Motahhari, Morteza (1990). Fetrat. Tehran: Sadra.
- Muqtada'i, Leila (2016). “The status and importance of critical thinking from the perspective of the Qur'an and Imam Ali (as)”. Quarterly Journal of Islam and Social Sciences. 15: 133-167.
- Myers, Chat (1995). Teaching critical thinking. Translated by Khodayar Abili. Tehran: Samt.
- Najafi, Mohammad; Hadi Hakim Shafahi & Peyman Yar Mohammadzadeh (2009). Leadership and management from the perspective of Islam. Isfahan: University of Medical Sciences.
- Nazemzadeh Qomi, Asghar (1996). Manifestations of Wisdom. Qom: Islamic Propaganda Office.
- Neyestani, Mohammad Reza & Davood Imamverdi (2013). Critical thinking (basics and components). Isfahan: Isfahan University Press.
- Shoushtari, Mohammad Taqi (1997). Bahj al-Sabaghah in the explanation of Nahj al-Balaghah. Tehran: Amir Kabir Publications.
- Tabatabai, Mohammad Hossein (1987). Province letter. Translated by Homayoun Hemmati. Tehran: Amir Kabir.