هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسی و تعیین نیازهای آموزشی، شامل صلاحیتهای دانشی، نگرشی و مهارتی اساتید گروه معارف است که در دانشگاههای استان تهران انجام پذیرفته است. روش: روش تحقیق، توصیفی و از نوع پیمایشی بوده است. یافتهها: یافته های حاصل از پژوهش، نشان میدهد که با توجه به میانگین تجربی نظرات، اساتید معارف، توسعة دانش در 18 عنوان را برای خود ضروری دانستهاند. نتیجهگیری: با توجه به یافتههای پژوهش، اساتید نمونة تحقیق، از کلیة نگرشهای لازم، شامل علاقه به تدریس، علاقه به موضوع، نگرش سیستمی، نگاه پدرانه به دانشجو و علاقه به دانشگاه و دانشجو، در حد بالاتر از متوسط برخوردار بوده، نیاز به برنامهریزی در جهت ارتقای نگرشهای پیشگفته را لازم ندیدهاند.
دارایی, اسماعیل, فرج اللهی, مهران, سرمدی, محمد رضا. (1391). نیازسنجی آموزشی اساتید گروه معارف از نظر اساتید این گروه در دانشگاههای استان تهران در سال تحصیلی 91-90. مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی, 16(53), 731-767.
MLA
اسماعیل دارایی; مهران فرج اللهی; محمد رضا سرمدی. "نیازسنجی آموزشی اساتید گروه معارف از نظر اساتید این گروه در دانشگاههای استان تهران در سال تحصیلی 91-90". مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی, 16, 53, 1391, 731-767.
HARVARD
دارایی, اسماعیل, فرج اللهی, مهران, سرمدی, محمد رضا. (1391). 'نیازسنجی آموزشی اساتید گروه معارف از نظر اساتید این گروه در دانشگاههای استان تهران در سال تحصیلی 91-90', مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی, 16(53), pp. 731-767.
VANCOUVER
دارایی, اسماعیل, فرج اللهی, مهران, سرمدی, محمد رضا. نیازسنجی آموزشی اساتید گروه معارف از نظر اساتید این گروه در دانشگاههای استان تهران در سال تحصیلی 91-90. مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی, 1391; 16(53): 731-767.