- زینلی، نادر(1396). «نسبتشناسی میان علم انسانی و معارف قرآنی». مجموعه مقالات همایش علوم انسانی قرآنبنیان(چیستی، چرایی و چگونگی). تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
- سهرابی رنائی، مریم؛ علی رشیدپور اکبر اعتباریان(1396). «شناسایی عوامل تأثیرگذار بر اثربخشی تبلیغات فرهنگی بر مبنای نظریۀ برخاسته از دادهها و ارائۀ الگوی اثربخشی تبلیغات فرهنگی». راهبرد اجتماعی، ش 19: 68-45.
- فقیهی، مسعود(1395). «مقدمهای در بررسی جایگاه قرآن در علوم انسانی». خبرگزاری مهر: 3.
- منصورفر، کریم(1385). روشهای پیشرفتۀ آماری همراه با برنامههای کامپیوتری. تهران: دانشگاه تهران.
- Faqihi, Masoud (2016). "An Introduction to the Quran's Position in the Humanities". Mehr News Agency, P: 3.
- Glaser, B. G (2001). The grounded theory perspective: Conceptualization contrasted with description. Sociology Press.
- Kline, P (2014). An easy guide to factor analysis. Routledge.
- Mansourfar,K (2006).Advanced statistical methods along with computer programs, Tehran: Tehran University Press.
- Sohrabirenani, M; Rashidpour, A and Etebarian, A (2017). Identification of effective factors on the effectiveness of cultural propaganda based on the theory of Grounded theory a model for the effectiveness of cultural propaganda. Social strategy of culture, No. 19, pp. 68-45.
- Zeinaly, N (2017). "The Relationship between Human Knowledge and Qur'anic Studies, Proceedings of the Scientific Conference on the Humanities of the Qur'an (What, Why and How)", Allameh Tabataba'i University.