- آرمند، محمد حسن و ملکی(1391). مقدمهای بر شیوۀ طراحی و تألیف کتاب درسی دانشگاهی. تهران: سمت.
- أزکیا، مصطفی و همکاران(1389). روشهای کاربردی تحقیق. تهران: کیهان، چ دوم.
- ابنمنظور، محمد(1414 ق). لسان العرب. بیروت: دار صادر.
- اسلامی، سید حسن(1383). اخلاق نقد. قم: معارف.
- باردن، ال.(1374). تحلیل محتوا. ترجمة ملیحه آشتیانی و محمد یمنی دوزی سرخابی. تهران: دانشگاه شهید بهشتی.
- بلوم، بنجامین اس. و همکاران(1374). طبقهبندی هدفهای پرورشی(حوزة شناختی). ترجمة علیاکبر سیف و خدیجه علیآبادی. تهران: رشد.
- پارسا، محمد(1372) روانشناسی یادگیری بر بنیاد نظریهها. تهران: بعثت.
- پاکپور، یونس(۱۳۹0). زمینة تکنولوژی آموزشی. تهران: دیدار.
- تقیپور، علی (۱۳۹۰). برنامهریزی آموزشی. تهران: آگه.
- حبیبی، رضا(1390). برنامهریزی درسی. قم: مرکز مدیریت حوزه علمیه.
- حسنزاده، رمضان(1393). روش تحقیق کاربردی. تهران: روان، چ سوم.
- حسنمرادی، نرگس(1395). تحلیل محتوای کتاب درسی. تهران: آییژ، چ چهارم.
- خواص، امیر و همکاران(1385). فلسفة اخلاق با تکیه بر مباحث تربیتی. قم: معارف.
- دهخدا، علیاکبر(1377) لغتنامه. تهران: دانشگاه تهران، چ دوم.
- رایف، دانیل و همکاران(1391). تحلیل پیامهای رسانهای کاربرد تحلیل محتوای کمّی در تحقیق. ترجمه مهدخت بروجردی علوی. تهران: سروش، چ چهارم.
- رسولی، مهستی و زهرا امیرآتشانی(1392). تحلیل محتوا با رویکرد کتب درسی. تهران: جامعهشناسان، چ دوم.
- شریفینیا، محمد(1389). مبانی و اصول طراحی کتاب درسی. قم: جامعه المصطفی.
- عمید، حسن(1362). فرهنگ عمید. تهران، امیرکبیر.
- فتحی واجارگاه، کورش(۱۳۹۵). اصول برنامه و مفاهیم اساسی برنامه درسی. تهران: استادان.
- فراهیدى، خلیل بن احمد(1410 ق). العین. قم: هجرت، چ دوم.
- قاسمی، حمید و همکاران(1394). روششناسی نقد و بررسی کتاب. تهران: جامعهشناسان.
- قائدی، محمدرضا و علیرضا گلشنی(1395). «روش تحلیل محتوا، از کمّیگرایی تا کیفیگرایی». روشها و مدلهای روانشناختی، سال هفتم، ش 23: ۸۲-57.
- کیانارثی، فرحناز؛ علیاکبر سیف و علی دلاور(1393). «اثربخشی ساختار متون درسی، پیشسازماندهنده و هدفهای آموزشی بر میزان درک مطلب، سرعت مطالعه و نگرش به متن». پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی، ش 32: ۱۸-1.
- معاونت پژوهش(1382). در جستجوی راهکارهای تدوین متون درسی. قم: مؤسسه امام خمینی.
- معین، محمد(1379). فرهنگ فارسی. تهران: امیرکبیر، چ پانزدهم.
- موریسون، گری و همکاران(1387). طراحی آموزش اثربخش. ترجمه غلامحسین رحیمیدوست. اهواز: دانشگاه شهید چمران.
- نادری، عزتالله و مریم سیفنراقی(1391). روشهای تحقیق و چگونگی ارزشیابی آن در علوم انسانی. تهران: ارسباران. چ نهم.
- یارمحمدیان، محمدحسین(1380). تحلیل محتوای برنامه و کتاب درسی. تهران: گروه آموزش راهنمایی تحصیلی دفتر آموزش عمومی وزارت آموزش و پرورش.
- نوریان، محمد (1394). روشهای ارزشیابی کتابهای درسی با تأکید بر تحلیل محتوای کمی و کیفی. تهران: شورا. چ اول.
- Amid, Hassan (1983). Amid Farhang. Tehran: Amir Kabir Publications.
- Armand, Mohammad & Hassan Maleki (2012). Introduction to Designing and Writing a University Textbook. Tehran: SAMT.
- Azkia, Mostafa & et al. (2010). Applied Research Methods. Tehran: Kayhan, Ch. II.
- Bailey, Stephen (2011). Academic Writing a Handbook for International Students. Routledge, London & New York. Ed3.
- Barden, L. (1995) Content Analysis. Translated by Malihe Estani & Mohammad Yemeni Dozi Sarkhabi. Tehran: Shahid Beheshti University Press.
- Bloom, Benjamin S. & et al. (1995). Classification of Cultivated Objectives. Translated by Ali Akbar Saif & Khadija Aliabadi. Tehran: Roshd.
- Dehkhoda, Ali Akbar (1998) Dictionary. Tehran: University of Tehran Press, Second Ch.
- Eslami, Seyyed Hassan (2004). Ethics of Criticism. Qom: Maaref.
- Farahidi, Khalil ibn Ahmad (1410 AH). Al-Ain. Qom: Hejrat, Ch. II.
- Fathi Vajargah, Kourosh (2016). Curriculum Principles and Concepts. Tehran: Professors.
- Ghaedi, Mohammad Reza & Alireza Golshani (2016). "Content Analysis Method, from Quantitative to Qualitative". Journal of Psychological Methods and Models, Seventh Year, No. 23: 57-82.
- Ghasemi, Hamid & et al. (2015). Methodology of Book Review. Tehran: Sociologists.
- Habibi, Reza (2011). Curriculum Planning. Qom: Seminary Management Center.
- Hartley, James (2004). "Designing Instructional and Informational Text, Handbook of Research on Educational Communications and Technology". Keele University: 917-947.
- Hasan-Moradi, Narges. (2016). Textbook Content Analysis. Tehran: Aeig, Fourth.
- Hasanzade, Ramadan (2014). Applied Research Method. Tehran: Ravan Publishing, Ch. III.
- Hayes, Nicky & Robert. J Sternberg (2017). "How Should Textbook Authorship Count in Evaluating Scholarly Merit, or Should It Count at All?". Recovery February 16. From: www.aaup.org.
- Ibn Manzur, Muhammad (1414 AH). Lesan Al-Arab. Beirut: Dar Sader.
- Khavas, Amir & et al. (2006). Philosophy of Ethics Based on Educational Issues. Qom: Maaref.
- Kian-Eerthi, Farahnaz; Ali Akbar Seif & Ali Delaware (2014). "The Effectiveness of Textbook Structure, Predictors, and Educational Objectives on Content Perception, Reading Speed, and Attitude to Text". Research and Writing Academic Textbooks, Vol. 32: 18.
- Lepionka, Mary Ellen (2003). Writing and Developing your College Textbook. Atlantic Path Pub.
- Moein, Mohammad (2000). Persian Culture. Tehran: Amir Kabir, Ch. 15.
- Morrison, Gary et al. (2008). Design effective training. Translated by Gholam Hossein Rahimi. Ahvaz: Shahid Chamran University.
- Naderi, Ezzatollah & Maryam Saif Naraqi (2012). Research Methods and their Evaluation in the Humanities. Tehran: Arasbaran, What a ninth.
- Nourian, Mohammad (1394). Textbook evaluation methods with emphasis on quantitative and qualitative content analysis. Tehran: Council. First Edition.
- Pakpour, Younes (2011). Educational Technology. Tehran: Didar.
- Parsa, Muhammad (1993). The Psychology of Learning Based on Theories. Tehran: Ba'atht.
- Raif, Daniel & Others (2012). Media Message Analysis Using Quantitative Content Analysis in Research. Translated by Mahdokht Boroujerdi Alavi. Tehran: Soroush, 4 Ch.
- Rasouli, Mahasti & Zahra Amir Atashani (2013). Content Analysis with Textbook Approach. Tehran: Sociologists, Second Ch.
- Research Deputy (2003). In Search of Solutions for Compiling Textbooks. Qom: Imam Khomeini Institute.
- Sharifinia, Mohammad (2010). Principles and Principles of Textbook Design. Qom: Society of Mustafa.
- Simpson, Elizabeth (1966). The Classification of Educational Objectives in the Psychomotor Domain. University of Illinois, Urbana, Illinois.
- Taghipour, Ali (2011). Educational Planning. Tehran: Agah.
- Walker, Decker (1997). Curriculum and Aims. Published by Teachers College Press, 1234 Amsterdam Avenue, New York.
- Yarmohammadian, Mohammad Hossein (2001). Content Analysis of Curriculum and Textbook. Tehran: Department of Educational Guidance, Office of Public Education, Ministry of Education.